Resepi Kari Ikan Barat

Resepi kari ikan tenggiri, resepi kari ikan siakap, resepi kari ikan tongkol, resepi kari ikan india simple, resepi kari ayam, resepi karipap, resepi kari daging, resepi kari kepala ikan, resepi kari telur, resepi karipap sedap, resepi karipap rangup, resepi karipap sardin,

Jika anda mempunyai ikan kembung di dapur dan ingin mencuba sesuatu yang baru, maka resipi kari ikan kembung akan menjadi pilihan yang sempurna bagi anda. Disajikan dengan kuah yang kaya dengan perisa dan rempah, ikan kembung ini pasti akan menjadi juadah yang diimpikan oleh ramai.

Bahan-bahan:

  • 500 gram ikan kembung
  • 1/2 cawan minyak masak
  • 1 cawan santan pekat
  • 1 batang serai, dihancurkan
  • 2 helai daun limau purut
  • Garam secukup rasa

Cara-cara:

  1. Goreng ikan kembung setelah dibersihkan dan dihiris kecil. Letakkan ikan kembung dalam pinggan yang berasingan dan ketepikan.
  2. Panaskan minyak dalam kuali dan tumis serai dan daun limau purut hingga naik bau. Kacau rata selama 2 minit.
  3. Tambahkan rempah kari dalam kuali dan kacau hingga rata. Masukkan santan dan biarkan kuali mendidih selama 10 minit.
  4. Tambahkan garam secukup rasa.
  5. Letakkan ikan kembung ke dalam kuali dan kacau sedikit dengan kuah. Masak selama 10 minit.
  6. Angkat kuali dari atas dapur dan biarkan kari ikan kembung sejuk selama 5 minit sebelum disaji.

Kari ikan kembung yang siap disediakan ini pasti akan menjadi kegemaran keluarga anda. Berbaloi dengan usaha yang dilakukan dalam menyediakan hidangan ini.

Resepi Kari Ikan Barat

If you are looking for Kisah mama january 2011, you've came to the right web. We have pics like Resepi kari ikan tanpa santan yang sedap dan mudah, resepi kari ikan yang simple tapi sedap azhan.co, resepi kari ikan kuah kaww sesuai dimakan dengan nasi panas kitpramenulis. Here it is:

Since kari ikan is masam/sour based, resepi ikan tenggiri masak kari ~ resep masakan khas

Resepi kari kepala ikan tenggiri tanpa santan style mamak rugi tak cuba. Resepi kari ikan tanpa santan sedap resepinya jom tengok. Susu resepi bakar ayam milkfish masakan. Resepi kari ikan yang simple tapi sedap azhan.co. Masak resepi ikan talapia pedas siakap bidadari resep manis barat merah tengok ala masakan asam kembung stim selera dibuatnya terbuka. Resepi ikan barat masak merah ~ resep masakan khas. Since kari ikan is masam/sour based



Also read:

.