Resepi Goreng Pisang Berangan

Resepi goreng pisang berangan in english, resepi goreng pisang berangan masak, resepi tepung goreng pisang, resepi goreng ayam berempah, resepi goreng tepung cendawan, resepi goreng pisang, resepi goreng kacang panjang, resepi goreng cendawan,

Siapa yang tidak suka dengan pisang goreng yang lezat dan rangup di luar, manis dan lembut di dalamnya? Kali ini kita akan berbicara tentang resep Pisang Berangan Goreng yang pas buat kamu dijadikan cemilan di rumah. Berikut adalah langkah-langkahnya:

Bahan-bahan:

  • 3 hingga 4 buah pisang Berangan matang
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan tepung beras
  • 2 sudu besar gula pasir
  • 1/4 sudu teh garam
  • 1 cawan air suam
  • Minyak untuk menggoreng

Cara Memasak:

  1. Langkah pertama ialah mengupas kulit pisang dan potong sesuai dengan selera.
  2. Dalam mangkuk yang berasingan, campurkan semua bahan-bahan kering seperti tepung gandum, tepung beras, gula pasir dan garam. Gaul semua bahan kering hingga sebati.
  3. Tambahkan air suam secara sedikit demi sedikit sehingga adunan menjadi kental tetapi tidak berketul-ketul. Pastikan pes tidak ada gumpalan tepung.
  4. Panaskan minyak pada suhu sederhana ketika setiap tetes adunan dibuang, minyak akan berdesir. Jangan terlalu panas kerana kuih akan cepat garing dan tidak masak dalamnya.
  5. Masukkan potongan pisang ke dalam adunan sehingga keseluruhan potongan pisang diliputi adunan tepung.
  6. Letakkan potongan pisang yang sudah beradunan tepung ke dalam minyak yang sudah dipanaskan. Goreng hingga kuning keemasan dan angkat dari minyak.
  7. Lapkan minyak pada pisang goreng menggunakan tisu dapur, supaya menghilangkan kelebihan minyak yang tidak perlu.
  8. Sedia untuk dinikmati sebagai sarapan atau menjadi snek ketika lapar.

Pisang Berangan Goreng ini adalah hidangan yang mudah dan cepat untuk disediakan. Selain itu, ia juga merupakan snek yang ringan dan sangat enak untuk dimakan. Pisang Berangan juga dapat meningkatkan kepuasan anda dan keluarga anda dengan nutrisi yang tepat. Jadi, siapa yang berkata bahawa hidangan enak dan sehat tidak dapat disediakan dengan mudah? Cuba resepi Pisang Berangan Goreng ini dan rasa sensasi manis dan lembutnya pada mulut anda. Selamat mencuba!

Resepi Goreng Pisang Berangan

If you are looking for Resep cara membuat pisang goreng renyah dan nikmat resep makanan, you've visit to the right page. We have images like Food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi, the morning after goreng pisang / bananas fritter, resepi pisang berangan goreng ditaarufe. Here you go:

Resep cara membuat pisang goreng renyah dan nikmat resep makanan, the story will neverr end... goreng pisang rangup

Resepi pisang berangan goreng ditaarufe. Goreng pisang rangup resepi azie. Food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi. Pisang goreng resepi rangup terbesar rumahan komunitas ala memasak mudah enak. Goreng resepi resipi pisang sedap lembut. Pisang goreng nikmat gurih. Pisang goreng rangup resepi neverr penkek resipi dgn


Also read:

.