Resepi Grilled Chicken Chop With Mushroom Sauce

Resepi grilled chicken chop with mushroom sauce, resepi grilled chicken chop with mushroom, resepi grilled chicken chop calories, resepi grilled chicken chop recipe, resepi grilled chicken chopped, resepi grilled chicken chops, resepi ayam grilled,

Jom kita cuba cara buat Grilled Chicken Chop & Sos Blackpepper sendiri di rumah! Ini adalah satu hidangan yang sangat popular di kalangan masyarakat Asia. Anda pasti sering melihat hidangan ini dalam menu restoran halal, namun sekarang anda juga boleh buat sendiri di rumah dengan mudah.

Gambar Hidangan

Silakan lihat gambar hidangan ini untuk membayangkan kelezatan dan kerenyahan Grilled Chicken Chop & Sos Blackpepper ini.

Bahan-bahan yang Diperlukan

  • Ayam dada - 2 ketul (lebih kurang 400g)
  • Black pepper (halia dan bawang putih boleh diganti dengan serbuk)
  • Lada hitam
  • Gula
  • Garam
  • Sos tiram
  • Sos cili
  • Bawang merah
  • Minyak masak

Cara-cara Penghasilan

  1. Pertama-tama, campurkan black pepper, lada hitam, gula, garam, sos tiram, sos cili dan bawang merah dalam satu bekas untuk menghasilkan sos blackpepper.
  2. Panaskan sedikit minyak masak di dalam kuali.
  3. Tumislah sos blackpepper yang telah disediakan tadi hingga wangi.
  4. Setelah itu, masukkan ayam dada yang telah dipotong membujur ke dalam kuali yang telah dipanaskan.
  5. Gaulkan ayam dengan sos blackpepper tersebut hingga seluruh ayam tertutupi dengan sos.
  6. Biarkan ayam berkuali selama lebih kurang 15 minit sambil sesekali dipotong hingga betul-betul masak.
  7. Siap! Grilled Chicken Chop & Sos Blackpepper sudah siap untuk dihidangkan.

Anda pasti tidak akan kecewa apabila mencuba resipi ini di rumah. Hanya disediakan dalam masa kurang dari 30 minit, resipi ini sesuai bagi mereka yang sibuk dan tiada masa banyak untuk memasak. Jangan lupa kongsikan resipi ini bersama rakan-rakan dan keluarga.

Resepi Grilled Chicken Chop With Mushroom Sauce

If you are searching about Mushroom chicken chop ~ savor the flavor, you've came to the right place. We have pictures like Mushroom chicken chop ~ savor the flavor, cara buat grilled chicken chop & sos blackpepper sendiri di rumah, resepi cikgu ani chicken grilled with blackpeppermushroom sauce. Here it is:

Resepi chicken chop ala restoran (gerenti menjadi!) bidadari.my, cara buat grilled chicken chop & sos blackpepper sendiri di rumah

Sos resepi blackpepper siraplimau tapi terangkat jimat bolehlah sekali sedikit kicap kehitaman tambahkan mendapatkan ceriasihat. Mushroom chicken chop ~ savor the flavor. Sauce chop. Chop chicken mushroom resepi pepper recipe tasty sauces yummy look. Chop resepi bidadari. Resepi cikgu ani chicken grilled with blackpeppermushroom sauce. Chicken chop with mushroom sauce azie kitchen


Also read:

.