Resepi Perencah Tomyam Homemade

Resep tomyam seafood rumahan, resepi tomyam ayam tanpa perencah, resepi tomyam ayam tanpa perencah, resepi maggi goreng tanpa perencah,

Jika anda sedang mencari hidangan yang sedap dan pedas, mungkin pes tomyam adalah pilihan yang tepat. Kami ingin berkongsi dengan anda cara mudah untuk membuat pes tomyam homemade yang paling sedap dan 'kaw'.

Bahan-Bahan:

- 1/2 kilogram udang besar (boleh juga digantikan dengan ayam atau daging)
- 2 helai daun kaffir
- 1 batang serai, dimemarkan
- 2 ulas bawang merah, diketuk
- 1 ulas bawang putih, diketuk
- 1 inci halia, dihiris
- 2 cawan air
- 2 sudu besar sos ikan
- 3 sudu besar sos cili
- 1/2 cawan jus limau nipis
- 5 tangkai kulit limau kasturi
- 1/4 cawan cili padi, diketuk
- Garam dan gula secukup rasa

Cara-Cara:

1. Panaskan kuali dan letakkan udang atau ayam/daging yang telah dipotong kecil di dalamnya.

2. Tumis udang/ ayam/daging sehingga warnanya menjadi keperangan. 3. Letakkan bawang merah, bawang putih, halia, daun kaffir dan serai ke dalam kuali. 4. Goreng bahan-bahan tersebut hingga harum dan garing. 5. Masukkan air ke dalam kuali dan kemudian masukkan sos ikan, sos cili, kulit limau kasturi dan cili padi. Kacau sehingga kesemua bahan tercampur rata. 6. Rebus jangka masa 5 minit. 7. Masukkan jus limau nipis dan terus kacau. 8. Tamahkan garam dan gula untuk menyesuaikan rasa. 9. Angkat dari dapur dan pes tomyam homemade anda sudah siap untuk disajikan!

Mudah bukan? Dengan sedikit usaha, anda juga boleh menikmati hidangan yang sedap dan pedas ini. Cuba buat sendiri di dapur anda hari ini!

Resepi Perencah Tomyam Homemade

If you are looking for Resepi paste tom yam homemade rasmi suf, you've visit to the right place. We have pictures like Resepi tomyam thai pekat • resepi bonda, cara buat pes tomyam homemade yang paling 'kaw'. tak susah pun!, resepi tomyam thai pekat sedap dan simple (tom yam thailand). Here you go:

Cara buat pes tomyam homemade yang paling 'kaw'. tak susah pun!, resepi tomyam thai pekat • resepi bonda

Resepi tomyam thai pekat sedap dan simple (tom yam thailand). Tomyam resepi masak serbaguna stok sebulan siraplimau kaw putih minit resipi ayam kiub guna pun susah tiram setelah garam sos. Cara buat pes tomyam homemade yang paling 'kaw'. tak susah pun!. Resepi peha yam sbs. Resepi paste tom yam homemade rasmi suf. Tomyam resepi pekat thai yam ayam daging pes sedap mudah masakan wajib korang sedapnyer jaga tumis azie cendawan khasiat kurma. Cara buat pes tomyam homemade yang paling 'kaw'. tak susah pun!


Also read:

.