Resepi Ayam Masak Merah Azlina Ina

Resepi ayam masak merah azlina ina fans, resepi ayam masak merah azlina ina, resepi ayam masak merah azlina roshid, resepi ayam masak merah azlina awang, resepi ayam masak merah yatiekitchen, resepi ayam masak merah kenduri, resepi ayam masak bali, resepi ayam masak ros, resepi ayam masak kuzi,

Wah, tengok la gambar ni! Ayam Masak Merah yang sangat mengancam ni betul-betul boleh membuatkan kita terliur sekejap je. Kali ni, aku nak kongsikan dengan korang resepi paling simple tapi sedap untuk Ayam Masak Merah! Jangan risau, resepi ni sangat sesuai untuk korang yang baru nak mencubah masakan untuk keluarga.

Bahan-Bahan:

- 500g ayam
- 2 ulas bawang putih
- 2 biji bawang merah
- 2 sudu besar rempah Ayam Masak Merah
- Air secukupnya
- Garam secukupnya
- Minyak masak secukupnya

Cara Memasak:

1. Hiris bawang merah dan bawang putih halus-halus. Kemudian, tumis dalam kuali dengan minyak yang secukupnya sehingga garing dan naik bau.
2. Masukkan ayam yang telah dipotong kecil-kecil dan kacau sehingga ayam berubah warna.
3. Masukkan rempah Ayam Masak Merah dan kacau sehingga sebati dengan ayam.
4. Masukkan air secukupnya ke dalam kuali dan biarkan ayam dimasak sehingga empuk dan bahan-bahan sebati.
5. Akhir sekali, masukkan garam secukupnya dan biarkan ayam masak merah di dalam kuali sehingga kuah pekat.
6. Setelah siap, bolehlah dihidangkan dengan nasi panas dan salad hijau untuk hidangan yang lebih menyelerakan.

Jom lah cuba resepi sedap Ayam Masak Merah ni! Memang jaminan sedap, dan paling penting, sangat lah mudah untuk dimasak. Selamat mencuba!

Tambahan:

Untuk rasa yang lebih pekat, boleh tambahkan santan ke dalam kuali semasa memasak. Tapi, kalau korang nak resepi Ayam Masak Merah yang lebih jimat, bolehlah cuba tanpa santan tu.

Oh ya, ingat, tuang banyak-banyak air sikit dekat dalam kuali kalau korang suka ada banyak kuah untuk dimakan dengan nasi. Sedap jugak bila nasi dicelup dalam kuah Ayam Masak Merah ni!

Jangan lupa untuk kongsikan resepi kepada keluarga dan rakan-rakan korang. Siapa tahu, mungkin ada juga yang sedang mencari resepi Ayam Masak Merah yang sedap dan simple macam ni. Selamat mencuba!

Resepi Ayam Masak Merah Azlina Ina

If you are searching about Resepi ayam masak merah simple dan sedap jelitawan collections, you've came to the right page. We have pictures like Resipi ayam masak merah simple resepi bergambar, laci linda resepi ayam masak merah, resepi ayam masak merah paling mudah dan cepat. Read more:

9 resepi ayam masak merah padu habis listikel.com, resepi ayam masak merah paling simple dan sedap khazanah resepi

Resepi ayam masak merah utara. Ayam masak resepi sedap resipi terengganu explorasa kampung minyak kicap sayur citarasa hiasan bahan mr bawang petualang bolang kallasse. Resepi ayam masak merah. Resepi ayam masak merah paling simple dan sedap travel maniac. Ayam merah masak resepi recipe special. Resepi ayam masak merah simple dan sedap jelitawan collections. 9 resepi ayam masak merah padu habis listikel.com



Also read:

.