Resepi Puding Karamel Roti

Resepi puding roti marble, resepi puding roti bakar, resepi puding karamel tanpa telur, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi puding roti sos kastard, resepi puding buah, resepi puding roti bakar,

Kali ini saya ingin berbagai resepi yang pasti akan memukau siapa sahaja yang mencubanya. Saya ingin berkongsi dengan anda resepi puding roti karamel yang pasti akan menjadi kegemaran anda sekeluarga.

Puding Roti Karamel

Bahan-bahan:

  • 6 keping roti (potong kecil-kecil)
  • 1 cawan susu
  • 1/2 cawan gula
  • 2 biji telur
  • 1 sudu teh vanilla

Cara-cara:

  1. Panaskan gula dalam periuk hingga gula meleleh dan menjadi karamel. Gula perlu dikacau-kacau agar gula menjadi sebati dan tidak hangus.
  2. Setelah gula menjadi karamel, tuangkan susu ke dalam karamel dan kacau rata. Biarkan mendidih selama 2-3 minit. Kemudian angkat dari api dan biarkan sejuk.
  3. Pukul telur dan masukkan vanilla ke dalam adunan telur.
  4. Susun roti yang telah dipotong tadi ke dalam bekas dan tuangkan campuran susu dan karamel ke dalam bekas tersebut.
  5. Tuangkan campuran telur ke atas roti dan biarkan sebentar supaya roti menyerap campuran tersebut.
  6. Bakar di dalam ketuhar pada suhu 150 darjah Celsius selama 30-35 minit atau sehingga permukaannya berwarna keemasan.
  7. Biar sejuk sebelum dihidangkan.

Semoga dengan resepi ini, anda menjadi lebih mahir dalam memasak dan memberikan variasi rasa pada hidangan kita sehari-hari. Selamat mencuba!

Resepi Puding Karamel Roti

If you are searching about Resepi puding roti karamel sedap dan lembut resepipuding.com, you've visit to the right page. We have pictures like Rahsia suri keluarga & kerjaya resepi puding roti karamel yang mudah, !! my life my world !! puding roti karamel, syapex kitchen puding roti karamel. Here you go:

Miszpengu puding karamel, resepi puding karamel paling senang guna roti & 5 bahan je!

Puding roti karamel plak sisi tepi. Puding karamel roti resepi guna senang. Resepi puding roti karamel. Syapex kitchen puding roti karamel. Miszpengu puding karamel. Resepi puding karamel paling senang guna roti & 5 bahan je!. The story will neverr end... puding roti karamel


Also read:

.