Resepi Nasi Goreng Fish Cake

Resepi nasi goreng seafood azie kitchen, resepi nasi goreng simple, resepi nasi goreng biasa, resep nasi goreng chinese food, resep nasi goreng special, nasi goreng recipe taste, resepi nasi goreng, resepi nasi kerabu,

Selamat datang ke dunia masakan! Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda resepi untuk Nasi Goreng Simple yang sangat sedap. Saya memang suka memasak, dan hari ini saya ingin kongsikan dengan anda cara-cara untuk membuat nasi goreng yang cukup ringkas dan mudah untuk dibuat. Saya harap anda akan suka dan boleh mencuba resepi ini untuk keluarga dan rakan-rakan anda.

Resepi Nasi Goreng Simple

Bahan-bahan:

  • 2 cawan nasi putih
  • 1 cawan kecil udang
  • 2 ketul telur
  • 1 biji bawang besar, cincang halus
  • 3 ulas bawang putih, cincang halus
  • 1 sudu besar minyak masak
  • 2 sudu besar sos tiram
  • 2 sudu besar sos cili
  • 1/2 sudu teh garam
  • 1/2 sudu teh serbuk lada hitam
  • 2 tangkai daun bawang, hiris halus

Cara-cara:

  1. Untuk bahan utama, gunakan nasi putih yang telah masak. Pastikan nasi ini dicampurkan dengan sedikit minyak supaya nasi tidak melekat ketika digoreng nanti.
  2. Bancuhkan sedikit garam dengan lada hitam bersama-sama dan ketepikan ia.
  3. Tumiskan bawang besar dan bawang putih sehingga naik bau. Kemudian, masukkan udang dan kacau hingga udang masak.
  4. Setelah udang masak, pecahkan dua biji telur di dalam kuali dan kacau hingga tercampur rata dengan udang dan bawang.
  5. Campurkan sos cili dan sos tiram dan kacau hingga sebati.
  6. Masukkan nasi putih yang telah dimasak tadi ke dalam kuali. Kacau rata hingga nasi bergaul dengan bahan-bahan tadi.
  7. Tambahkan campuran garam dan lada hitam tadi. Kacau rata lagi.
  8. Akhir sekali, masukkan daun bawang yang telah dihiris dan kacau sebati.
  9. Hidangkan nasi goreng anda dengan kepingan timun atau timun jeruk sebagai pingganan anda.

Bagaimana dengan resepi ini? Sangat mudah dan selesa untuk dimasak sendiri di rumah. Kami harap anda akan menikmati hidangan ini dan juga cuba memasaknya lagi di masa hadapan. Jangan lupa kongsikan resepi ini dalam rangkaian media sosial anda juga.

Sudahkah anda mencuba resepi ini? Jangan lupa beritahu kami bagaimana keputusan anda setelah mencuba resepi ini. Kami sangat suka mendengar feedback dari anda. Sampaikan pendapat anda di ruangan komen di bawah. Jangan lupa juga untuk jimatkan resepi ini agar ia sentiasa tersedia untuk dimasak lagi di masa hadapan. Sampai jumpa lagi dalam resepi yang lain ya!

Resepi Nasi Goreng Fish Cake

If you are looking for Koleksi 6 resepi nasi goreng ayam simple dan sedap, you've visit to the right web. We have pictures like Resepi nasi goreng kerabu • resepi bonda, pin by marina mason on resep udang goreng mentega nutella hazelnut, koleksi 6 resepi nasi goreng ayam simple dan sedap. Here it is:

Resepi thai fish cake, 8 resepi nasi goreng yang anda boleh cuba di rumah

Nasi goreng resepi sedap paling phoenixhillna berempah gebu perlu fardhu halal lazat daging. Koleksi 6 resepi nasi goreng ayam simple dan sedap. Resepi nasi goreng simple lepak.com.my. Thai resepi kesedapan begitu ramai menikmati pedas menambat masin suka masakan tentu antara. Resepi thai fish cake. Resepi nasi goreng singapore. Resepi buat fish cake about quotes g



Also read:

.