Resepi Kek Batik Indulgence Tanpa Whipping Cream

Resepi kek batik biskut marie, resepi kek batik simple, resepi kek batik coklat, resepi kek batik tanpa telur, resepi kek batik brunei, resepi kek sarang semut, resepi kek gula hangus, resepi kek pelangi, resepi kek oren,

Jom kita kongsikan resepi kek batik indulgence Cadbury yang pasti membuatkan kamu dan keluarga teruja! Gaya indulgence ini memang sedap dan mewah. Tiada siapa yang mampu menolak untuk mencuba rasanya yang lazat dan menggoda.

Kek Batik Indulgence Cadbury yang Mewah dan Sedap

Sekiranya anda mencari kek yang ringkas dan mudah untuk dibuat, kek batik adalah pilihan yang tepat. Kek batik indulgence Cadbury ini adalah versi kek batik yang dipermudahkan. Jadi jangan tunggu lagi, cubalah resepi ini dan nikmati keindahan kek yang luar biasa ini.

Bahan-bahan

  • 200g biskut Marie
  • 200g Cadbury Dairy Milk
  • 150g mentega
  • 1 tin susu cair
  • 1 paket serbuk koko
  • 1 biji telur ayam

Cara-cara

  1. Patahkan biskut Marie dengan tangan atau gilingkan sehingga pecah-pecah.
  2. Dalam periuk, cairkan Cadbury Dairy Milk, mentega dan susu cair di atas api kecil.
  3. Bila semua bahan dah cair, masukkan serbuk koko ke dalam periuk dan kacau sebati.
  4. Bila semua bahan dah sebati, masukkan telur ayam dan kacau sebati lagi.
  5. Tutup api dan masukkan biskut Marie ke dalam periuk. Gaul rata.
  6. Siapkan bekas kek yang ingin digunakan dan letakkan kertas minyak di dasar bekas kek tersebut. Tuang campuran kek batik ke dalam bekas dan gentelkan permukaannya.
  7. Letak kek batik dalam peti sejuk dan biarkan sejuk selama 2-3 jam.
  8. Setelah sejuk, keluarkan kek batik daripada bekas kek dan potong mengikut saiz yang dikehendaki.
  9. Hidangkan kek batik indulgence Cadbury yang sedap ini dengan teh atau kopi hangat. Selamat mencuba!

Sekarang, apa tunggu lagi? Cuba resepi kek batik indulgence Cadbury ini dan gembirakan keluarga di rumah. Pasti mereka akan teruja dengan keindahan dan kelezatan kek yang anda hasilkan.

Resepi Kek Batik Indulgence Tanpa Whipping Cream

If you are searching about Resepi kek batik lembut & mudah (premium & indulgence) bukit besi blog, you've came to the right page. We have pictures like Resepi kek batik indulgence tanpa whipping cream, resep kek batik indulgence foody bloggers, resepi kek batik indulgence tanpa whipping cream. Here you go:

Baby malaysia resepi kek batik viral, resepi kek batik indulgence tanpa whipping cream

Kek indulgence resipi resep cookpad kartini amir. Batik kek indulgence resepi cadbury. Resepi kek batik indulgence cadbury – myzons. Kek batik resepi indulgence azlina oreo membuat biskut aiskrim gelatin sajian mudah. Resepi kek batik indulgence cadbury – myzons. Resep kek batik indulgence foody bloggers. Resepi kek batik indulgence cheese bake viral azlina ina



Also read:

.